Executive Assistants

Tisdag - Fixar och trixar

2015-04-28 Anne Rylow

Idag har det varit en dag fullt av fix och trix. Alla ”mina” chefer är borta, det betyder inte att det är en lugn dag för det. Fullt upp att kolla-upp-saker.

Jag passade också på att lyssna på ett halvtimmes webinar som Företagsuniversitetet hade i dag om Konflikthantering på arbetsplatsen.
Ett bra tips om man vill få en snabb boost utan att det tar en massa tid - Kolla på webinars. Företagsuniversitetets är väldigt proffsiga.

En av cheferna ska byta bil, så det är lite att ordna med det, lite tvätt, värderingsprotokoll och bilder etc. för försäljningen.
Och så ska mätarställningen skickas in. För att det ska gå smidigt och snabbt som möjligt så brukar jag dra ut kalendern från Outlook så jag ser vilka dagar som man har rest. Eftersom vi färgat allt resande blått så får jag en snabb överblick och sen skriver jag in i min egna Excel som jag gjort för detta ändamål, och som jag sedan skulle kunna visa upp för Skatteverket om jag fick frågan.
Ofta är det samma ställe som de har åkt till, om det inte är kundbesök förstås. Brukar kolla upp km i Google Maps Vägbeskrivningar. Det är bra att man kan skriva in företagsnamn där. Sedan räknar Excel ut hur många km man kört i tjänsten. Klart!!!