Executive Assistants

Executive Assistant-podden med Juliette Ramberg de Ruyter, Codepath.org

2024-05-13 Daniel Kjellsson

Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Idag: Juliette Ramberg de Ruyter, Senior Executive Assistant på CodePath.org.

Med erfarenhet från Bloomberg, svenska ambassaden i Washington och amerikanska utrikesdepartementet – har Juliette nu tagit sig an sin kanske största utmaning hittills.

Hon ska stötta sin chef, företagets grundare och VD, i hans och organisationens strävan att erbjuda techutbildningar till hundratusentals – kanske miljontals – studenter från utsatta områden och minoritetsbakgrunder.

Och hon ska göra det med en egenutvecklad och innovativ "playbook" för hur ett modern assistentarbete kan planeras och utföras. Det blir kartor över maktstrukturer, "rythm of business" och "nail the basics".

CodePath.org är en non-profit med stöd från några av världens största välgörenhetsorganisationer, banker och investmentbolag.

Executive Assistant-podden produceras av Företagsuniversitetet tillsammans med nätverket IMA - International Management Assistants, rekryteringsföretaget Inhouse, röst- och ljudproducenterna Online Voices samt Strawberry.