Torsdag - let's go social
2015-11-08Vi har introducerat ett nytt verktyg på jobbet för internkommunikation – Yammer. Det är en så-kallad ”enterprise social network” som tillhör Microsoft. Tänk facebook, fast bara inom företaget. Man kan uppdatera sin status, följa kollegor och tillhöra grupper.
Just nu skapas ju massa grupper på vår Yammer – allt från grupper för olika avdelningar till vinprovningar efter jobbet. Superkul! Och då undrar jag – hur kan Yammer hjälpa Executive Assistants i vardagen, och vilka grupper kan vi skapa och administrera?
Gruppen för ledningen – ja, kan funka. Särskilt om man kopplar det till sharepoint med protokoll från ledningsgruppsmöten.
Gruppen för andra Executive Assistants inom företaget. Dert vore roligt! Vi har egentligen inget officiella nätverk globalt för assistenter. Så det kan vara intressant och nyttigt. Har ni en sådan erfarenhet? Vem brukar leda en sådan grupp? VD-assistent eller någon annan? Behövs det en ledare eller ska man vara flera?
Jag tänkte att det vore kanske roligt att skapa en Yammer grupp för PowerPoint tips. Eller kanske köra bredare, tips för olika program inom Micsrosoft Office. Kan det bli intressant?
Har ni några idéer eller erfarenhet av att använda Yammer som Executive Assistant – kommentera gärna eller mejla mig – elena.aylott@oriflame.com. Alla tips är mycket uppskattade.