Temat på dagen är kommunikation
2015-03-12Kommunikationsplattform och Varumärkesplattform
Jag startade morgonen i går med ett möte där kommunikationsplattformen testades i faktiska produkter som Ledarna ska kommunicera ut i olika kanaler. Allt handlar om att få materialet att andas samma avsändare. Till vår hjälp har vi en checklista att utgå ifrån med frågeställningar utifrån syfte, målgrupp, budskap, signalera och kanaler.
Vår varumärkesplattform ligger till grund för kommunikationsplattformen.
Varumärkesplattformens fem grundstenar:
- vision - Alla har en bra chef
- identitet - facklig organisation för chefer
- profil - Sveriges chefsorganisation
- verksamhetsidé - Vi hjälper chefer till framgång (tror på individen, hjälp till självhjälp)
- medlemslöfe - hos oss blir du en bättre chef.
Av produkterna som behandlades i går hade vi
- en guide till chefens utvecklingssamtal
- en introduktion till ett nytt analysverktyg
- ett blogginlägg
- ett antal banners som ska ut i samband med att Ledarnas chefslönestatistik släpps
Det var ett kreativt möte och livliga diskussioner fördes och jag lärde mig massor.
BTW - i går när jag skulle blogga blev det något knas med FUNs webbsida, därför kommer mitt inlägg i dag.