Executive Assistants

Sankta Lucia

2015-12-11 Sirpa Lindqvist

På många förskolor, skolor och arbetsplatser har det idag firats Lucia. Så även hos oss. Vi fick lussefirande med skönsång utav Mäster Olofskören. De gjorde det med bravur och bjöd även på ett härligt lucia-jul-medley, rungande applåder fick de.

Strax knyter jag ihop säcken för veckan och tar helg. Den inleds som jag nämnde i ett annat inlägg, men den årliga "tjejisjulträffen", nätverkande av allra högsta klass.

Lärdomen denna vecka är att inte ta något för givet, allt du planerar kan ändras. Fortsätt vara glad på jobbet och lev upp till T.O.E (våra värdeord Tillgänglighet, Omtanke, Engagemang). Gör dina arbetsuppgifter med ett leende på läpparna, det smittar av sig, ha kul på jobbet!

Min bloggvecka denna gång blev annorlunda mot den i mars, inte min avsikt, men det blev hyfsat. Dumt att kopiera sig själv.

Ha en härlig helg och när väl julen nalkas, en riktigt god jul!

sankta-lucia