Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Onsdag försvann...

2015-12-03 Annica Hollsten

Tyvärr missade jag att göra inlägg i bloggen igår, hela dagen försvann och på kvällen hade jag en sedan länge inbokad middag med några kollegor. Detta innebar att jag tyvärr inte bara missade att blogga utan missade även den fina julavslutningen för EUMA East på Fagerudd Konferens. Som tur var fick jag se fina bilder på Facebook från eventet, som såg ut att ha varit väldigt trevligt! Fagerudd är förresten "kända marker" för mig då jag är uppvuxen i Enköping...

På mitt skrivbord har jag just nu massor av post-it lappar. I normala fall har jag en att-göra-lista och det brukar räcka men när det fylls på med akuta saker brukar jag sätta upp post-it lappar på skärmen så att jag ser dem. Sen är det bara att helt sonika ta en lapp i taget och åtgärda och sedan forsätta med listan... Idag är mina chefer på resande fot vilket ger tid att bara jobba på, inte så mycket ad-hoc. Ledningsgruppen här består av sju personer, tre av dem servar jag med det mesta även om de är hyfsat självständiga också. Är alla på plats kan det bli mycket att göra.

Utöver min assistentroll är jag ansvarig chef för reception och växel, där vi har en person anställd. Hon är oftast på plats men när hon inte är det är det förstås mitt ansvar att se till att det ändå fungerar. För växeln har jag löst det med ett företag som fungerar som back-up i växeln, samtalen går automatiskt över till dem när ingen svarar här. Eftersom vår receptionist även har andra uppgifter som t ex post och konferensservice är denna lösning en förutsättning. Utöver telefon så hanterar receptionen besök och leveranser, och just nu funderar jag på hur jag ska skapa rutin för någon slags jour för dagar då receptionen är obemannad. Ibland är enklaste lösningen att jag själv tar det, men egentligen inte hållbart då jag behöver finnas på plats för ledningen. Kontoret är ju ganska nytt fortfarande så många rutiner håller fortfarande på att utarbetas och vi har t ex inte fått upp ordentliga skyltar ännu, vilket innebär att det inte är helt tydlligt vart man ska ta vägen när man kommer in till oss. En del kvar att åtgärda alltså innan kontoret är helt i ordning och det jobbet ligger ju ovanpå det jag annars gör, så det blir skönt när vi är i mål.

Fortsatt trevlig torsdag!

/ Annica

Vårt kontor utifrån: