Executive Assistants

Nätverkande - favorit i repris

2015-12-09 Sirpa Lindqvist

Vi är många som berört ämnet nätverkande, så även jag. Det är ett kärt ämne och det ger så mycket. Nätverkandet kan se ut och ske på många olika sätt och behöver inte alltid vara organiserat och/eller uppstyrt.

För egen del har jag bl a nätverket "Tjejgänget". Vi hänger ihop sedan gymnasietiden (tog studenten 1986...). Vi är ett tajt gäng som följts åt genom livet, hjälpt, stöttat, peppat och umgåtts. Ibland ofta, ibland mer sällan, beroende på var i livet vi befunnit oss. Men vi finns för varandra närhelst det behövs. Det är skönt att veta. På fredag ses tjejgänget för den årliga "före-jul-middag-med-liten-klapp-träffen".

Ett annat slags nätverkande, får jag genom mitt engagemang i Sveriges största idrottsförening, Friskis & Svettis Stockholm. Började först som "vanlig" motionär till och från sedan tonåren och numera även som ideellt arbetande funktionär (10 år nästa år!). Detta engagemang är win-win, både rent privat (jag "tvingas" träna) men även professionellt (jag "tvingas" prata/instruera för grupper, jättenyttigt). Här möter jag motionärer och funktionärskollegor, på andra premisser än i min vanliga yrkesroll. Möten med människor är givande i alla lägen.

Utöver dessa, har jag även nätverken med alla sköna assistenter, både er inom EUMA, samt er som jag kursade med under Executive Assistant Masteclass-utbildningen häromåret. Vilka inspirationskällor ni är! Bra på att ge goda tips och råd när det behövs. Snabba på att svara via diverse Facebookgrupper eller på mejlen. En fantastisk, aldrig sinande källa på svar när det behövs. En del av er träffar jag ibland och andra mer ofta. Tack för att ni finns!

Detta är ett axplock av mina så kallade nätverk. Hinner du "nätverka" så mycket som du önskar?