Executive Assistants

Mörkret har sänkt sig över vår lilla by.

2015-06-29 Mia Frost

Det har varit en underbar helg, jag känner att jag har laddat batterierna rejält.
Jag kunde bara inte med att sitta inne när sommaren äntligen kom och det kan man ju sannerligen säga att den gjorde idag. Så mitt inlägg författades i sena timmen.

Mitt och min familjs år började verkligen som den tyngsta av alla mina år som jag levt. En älskad mor, mormor och svärmor lämnade oss. Det var slitsamt, ledsamt och tungt på alla sätt och vis.
När jag nu blickar tillbaka så är jag djupt tacksam över den uppbackning jag fick av mina chefer när detta hände och det stöd som gavs mig.

Vi är alla vinnare
Det skulle bara dröja en månad efter denna händelse när jag och de andra som nominerats till Office Professional Awards 2015 fick vårt första mejl av Stefan Haglund på Företagsuniversitetet. Vi var nominerade!!! Kunde vi och ville vi komma till Stockholm för den stora galakvällen där det hela skulle avgöras? Svaret var ja.
Det följde flera mejlkonversationer och jag slogs över hur god stämningen kändes bland oss nominerade, vi kände oss alla som vinnare redan då.

Den 17 februari lämnade jag ett kallt Norrköping med tåg, jag var på väg till ett äventyr och jag hade ingen koll på utgången.Jag som alltid har koll. Helt plötsligt var det någon annan som satte tidsschemat, en både hisnande och skrämmande känsla.

Jag var bland vänner
Från första stund när jag klev in på Fotografiska så kände jag en enorm värme, jag var bland vänner och nu skulle jag försöka njuta. Vi som nominerats fick sitta vid honnörsbordet och de övriga till bordet var juryn och härliga Tilde De Paula Eby. På stora bildskärmen fick man se bilder på oss tre nominerade och hur nomineringen löd. Redan här började en intensiv sms-tråd mellan mig och mina chefer och vår nyanställda kommunikatör, jag lovade hålla dem informerade och många gånger under kvällen skrev jag ” det är nära nu”.

Vi hann med underhållning, en fantastisk måltid, intervjuades av Tilde innan vinnaren utsågs som allra sista punkt på kvällen – jag vann!!! Vilken glädje och inte hade jag någon aning om hur mycket uppmärksamhet det skulle bli. Vilken genomslagskraft sociala medier har, otroligt.

Om jag ska tänka tillbaka lite och reflektera har det varit otroligt värmande att så många kollegor genom mina tidigare anställningar gratulerat, gamla skolkamrater, mina f.d. chefers fruar, samarbetspartners och många, många fler.

Vilken betydelse har priset?
Stor skulle jag påstå.
Det är ett kvitto/bekräftelse på det man utfört, förstås. Vi syns. Vi finns. Vi känner stolthet. Vi är vårt företags ambassadörer och varumärke.

Jag förstår att många nya och befintliga samarbetspartner ”scannar” vår hemsida innan man ringer vårt företag och vid flertalet tillfällen det senaste halvåret har samtalen inletts med att man läst om mig och priset. Det kan låta ”jag förstår att det Du är personen man ska tala med i första hand” och lite så är det ju om någon ringer oss en första gång och söker mina chefer. Vår roll är till stor del att underlätta våra chefers vardag och lyckas vi så kan de fokusera på annat.

Och visst är det kul att priset hamnade i den medelstora staden Norrköping.
Det är ju förstås inte bara jag som syns vid en utmärkelse, jag vill tro att det också varit positivt för vårt företag.
Den interna uppskattningen har varit stor och jag har premierats av företaget på flera sätt.

Det blev också ett reportage i Norrköpings Tidningars annonsbilaga ”Norrköping växer”, ni hittar den på höger sida under relaterat, sida 30-31 http://www.norrkoping.se/arbete-naringsliv/naringsliv/kontakt/

OPA 2016
Till nästa års nominering så hoppas jag att man redan före galakvällen kommer lyfta upp de nominerades namn för att få en ännu större spridning.
Vad kan du göra? Nominera! En vän, en kollega eller någon i ditt nätverk. För visst känner du väl någon som är kreativ, har mod, integritet, är en skicklig problemlösare och god kommunikatör.

Nu väntar några timmars sömn innan en sista arbetsvecka ska betas av och sedan en välbehövlig semester och vila, tid att njuta av här och nu och ta dagen som den kommer tillsammans med min make & dotter.

Trevlig sommar!
/Mia på Lundbergs

Besök gärna vår hemsida om du vill veta mer om oss.
www.lundbergs.se  vårt helägda fastighetsbolag
www.lundbergforetagen.se  moderbolaget