Lidingöloppet - En del av En svensk klassiker
2016-09-25Lördag och arbetsveckan är inte slut. Idag var det ingen vanlig kontorsdag. Idag har stått i vår monter vid Lidingöloppet. På Santander är sponsoring en del av vår strategi. Just idag innebar det för mig att stå i vår monter som alla som hämtade sin nummerlapp var tvungen att passera.
Vid vår monter hade man en möjlighet att ta en en selfie med Johan Olsson, som är en av de personer som vi sponsar. Man kunde vinna en startplats i valfritt En-svensk-klassiker-lopp om satte sig på en testcykel och cyklade så långt som möjligt på 2 min. Oj, så det kämpades och vad vi peppade. Det var populärt. En kille som skulle springa 30 km efter tog det verkligen seriöst, bytte från jeans till shorts, cykelskor där och då, värmde upp, och ställde in cykeln efter konstens alla regler. Några kom tillbaka som varit dagen innan för att kolla hur de låg till. Man kunde också skriva en motivering varför man skulle vinna. Vilka vinnarskallar det finns!
Så kul att träffa så många människor med sina stories, som hade sprungit Lidingöloppet 25 år i rad, ha vunnit Vätternrunden en gång, att kämpat med sin bröstcancer och kommit tillbaka och så vidare.
I vår monter kom självklart vår egen personal förbi och visade sig. Vi har över de 2 dagarna lite över 20 pers. som springer. Kul!
Vi har också haft en tävling för "alla" så man kunde vinna en hare för loppet. Hararna och löparna var självklart förbi också. Micke Thorén, VD'n för En svensk klassiker, var haren för 30 km. Den vinnaren hade 3 timmar som mål. Som "uppvärmning" sprang Micke själv 15 km.
Anna Hallin-Rahmberg, som vann haren för 15 km sprang 5 min snabbare än sitt mål.
Vilket projekt, hela Lidingöloppet: 38 000 löpare och en massa, massa åskådare och funktionärer...Mycket logistik där.
När dagen var slut var jag själv rätt trött i benen och det kändes som om jag också sprungit 30 km minst. Det var skönt att sjunka ned i bubbelbadet hemma. Mmmmmm.
Over and out!