Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Koll på läget?

2015-05-28 Annica Hollsten

Det kanske låter konstigt, men jag tycker själv att det är först på senare tid som jag på riktigt har lärt mig struktur, ordning och reda. Det är klart att jag haft ett visst mått av det även innan för att klara av jobbet, men nu följer det ett bestämt mönster och det är lätt att hitta tillbaka. När vi röjde kontoret för flytt så innebar det att ta beslut om en väldig massa gamla dokument; slänga eller spara, ta med eller arkivera externt.

Konstigt nog upptäckte jag då och har även märkt tidigare att mycket av den äldre dokumentationen hos oss saknar datum, inte det viktiga men en del annat som skulle vara bra att ha daterat. Jag sätter datum på allt, vi letar en hel del efter gammal dokumentation och vet man på ett ungefär när det var så hjälper det mycket om dokumentationen har ett datum. Men igår var det jobbigt, jag letade efter ett avtal, hittade det och tänkte att det var ju logiskt att det fanns där. När jag sen skulle lämna det till min kollega hittade jag det inte! Jag tror på riktigt att jag har satt det i fel pärm. Jag skyller på den stressiga våren och känner mig trygg i att jag hittar det innan semestern... :)