Den högra handen
2016-03-16Jag ska träffa en chef för att diskutera hur hen ska tänka för att hitta rätt person som sin assistent. Vilka krav ska man ha? Hur ser en modernassistentroll ut? På vilket sätt bygger man upp en assistentroll på bästa sätt?
Jag funderar ju på dessa frågor mest hela dagarna, men nu måste jag strukturera mina tankar lite för att kunna inspirera en annan människa.
Ja, vilka krav finns det och hur ser den moderna assistenten ut? EUMA har ju den praktiska karriärstegen som man kan luta sig på. Enkäterna till chefer och assistenter om rollen ger också bra input. Att läsa om de fantastiska assistenter som blir prisade i Office Professonals Award ger också en bild.
Jag har såklart mina egna erfarenheter av rollen och av kontakter med många olika assistenter och chefer som ger mig en bra bild.
Men nu skulle jag behöva dig! Vad tycker du? En snabb reflektion bara, vad är det som krävs? Vad är det som gör dig så bra?
Jag skulle vilja komma bakom de vanliga begreppen som flexibel, många bollar i luften, kan office-paketet, Social.. som tyvärr fortfarande dominerar annonserna.