Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kunskaper om/i

- den tyska affärskulturen, med fokus på ledarskap, beslutsfattande och de faktorer som är avgörande för att skapa goda affärsrelationer med tyska kunder och affärspartners

- uppbyggnaden av det tyska näringslivet, inklusive olika branscher och regionala skillnader

- viktiga aspekter av marknadsföring mot företag och konsumenter på den tyska marknaden

- väsentliga lagar, regler och normer som styr affärsverksamhet i Tyskland

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha färdigheter i att

- analysera och förstå den tyska affärskulturen och vikten av interkulturell kompetens vid affärsverksamhet i Tyskland

- analysera och förstå strukturen inom det tyska näringslivet och olika branscher

- analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier för den tyska marknaden

- analysera och förstå hur lagar, regler och normer påverkar affärsverksamhet i Tyskland

 

Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kompetenser att

- tillämpa kunskaper om den tyska affärskulturen för att skapa goda affärsrelationer och framgångsrikt verka på den tyska marknaden

- använda kunskaper om det tyska näringslivet för att fatta strategiska beslut med avseende på bransch och regionala skillnader

- framgångsrikt marknadsföra en produkt eller tjänst mot den tyska marknaden

- tillämpa juridiska kunskaper vid affärsverksamhet mot den tyska marknaden

Att göra affärer med Tyskland