Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kunskaper om/i
- den tyska affärskulturen, med fokus på ledarskap, beslutsfattande och de faktorer som är avgörande för att skapa goda affärsrelationer med tyska kunder och affärspartners
- uppbyggnaden av det tyska näringslivet, inklusive olika branscher och regionala skillnader
- viktiga aspekter av marknadsföring mot företag och konsumenter på den tyska marknaden
- väsentliga lagar, regler och normer som styr affärsverksamhet i Tyskland
Efter avslutad utbildning ska den studerande ha färdigheter i att
- analysera och förstå den tyska affärskulturen och vikten av interkulturell kompetens vid affärsverksamhet i Tyskland
- analysera och förstå strukturen inom det tyska näringslivet och olika branscher
- analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier för den tyska marknaden
- analysera och förstå hur lagar, regler och normer påverkar affärsverksamhet i Tyskland
Efter avslutad utbildning ska den studerande ha kompetenser att
- tillämpa kunskaper om den tyska affärskulturen för att skapa goda affärsrelationer och framgångsrikt verka på den tyska marknaden
- använda kunskaper om det tyska näringslivet för att fatta strategiska beslut med avseende på bransch och regionala skillnader
- framgångsrikt marknadsföra en produkt eller tjänst mot den tyska marknaden
- tillämpa juridiska kunskaper vid affärsverksamhet mot den tyska marknaden