Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Kompetensnätverket för HR-koordinatorer

- kunskap, kompetens och erfarenhetsutbyte

Bli medlem i ett nätverk speciellt för dig som är HR-koordinator, HR-generalist eller HR-assistent. Du får nya kunskaper, inspiration och erfarenhetsutbyte som ger dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll samt värde till både dig och till din organisation.

Håll dig à jour med dagens HR-frågor och utmaningar i din yrkesroll

Håll dig à jour med aktuella frågor och utmaningar i din yrkesroll

Vårt nätverk är exklusivt för dig som tidigare har gått någon av våra HR-utbildningar. Idén med nätverket är att du tillsammans med andra HR-koordinatorer och HR-assistenter ska få nya kunskaper och möjlighet att utbyta tankar och erfarenheter inom områden som är relevanta för din yrkesroll. Målet är nytta för både dig som individ och den organisation du arbetar i.

Som medlem i nätverket får du:

  • En erfaren nätverksledare: Cecilia Johnsson
  • 8 halvdagsträffar per medlemsår
  • 5 föreläsningar med experter inom de områden ni har valt att diskutera
  • Härligt miljöombyte med fysiska träffar i det fina och anrika Posthuset i Stockholm
  • Frukost samt lunch vid de fysiska träffarna
  • Erfarenhetsutbyte – grupperna består av upp till 25 medlemmar
  • Kompetensutveckling – ni väljer tillsammans vilka ämnen och områden som ska tas upp
  • En sluten LinkedIn-grupp
  • Gemensam Teamsgrupp med föreläsarnas presentationer från träffarna och kontaktuppgifter till gruppdeltagare
  • Ett utökat och samtidigt nära nätverk som ofta består över tid

I nätverket bidrar alla med sina erfarenheter och kunskaper och lär tillsammans och av varandra. Oavsett om du själv aktivt har arbetat med de olika ämnen träffarna kommer att beröra under året så kommer du garanterat kunna bidra till givande tankar och diskussioner.

Första nätverksträffen är i december, mer information kommer inom kort.

Program

Datum och tider

Möte 1: 12 december kl 9.00-12.30 - uppstart

Möte 2: 14 januari kl 9.00-12.30 -föreläsning, diskussion och workshop

Frivillig digital frukost: 11 februari kl 8.00-9.30

Möte 3: 18 mars kl 9.00-12.30 - föreläsning, diskussion och workshop

Möte 4: 6 maj kl 9.00-12.00 - digital träff

Möte 5: 17 juni kl 9.00-12.30 - föreläsning, diskussion och workshop

Möte 6:  tis 4 september kl 9.00-12.30 - föreläsning, diskussion och workshop

Frivillig digital frukost: 1 oktober kl 8.00-9.30

Möte 7: 22 oktober kl 9.00-12.30 - föreläsning, diskussion och workshop

Möte 8: 20 november kl 12.00-16.00 - avslutning

 

Dagsprogram

8.30 Kaffe och smörgås serveras i Orangeriet

9.00 Samling

9.30 Extern föreläsning om valt ämne

10.30 Diskussion och reflektion

12.00 Lunch och tillfälle för fortsatt erfarenhetsutbyte och diskussioner

13.00 Slut på dagens program

 

Fakta

Deltagare

Kompetensnätverket vänder sig till dig som arbetar med HR i rollen som t.ex HR-koordinator, HR-generalist eller HR-assistent.

Mål

Målet med kompetensnätverket att du tillsammans med andra i samma yrkesroll ska få möjlighet att hålla dig à jour med dagens HR-frågor och utmaningar, få nya kunskaper samt möjlighet att diskutera och utbyta erfarenheter. Målet är att ge värde till både dig som individ och den organisation du arbetar i.

Kursledare

STOCKHOLM

Cecilia Jonsson

Cecilia Jonsson är naturvetaren som blev beteendevetare och socionom. Hon har arbetat med frågor kring HR, förändringsledning, projektledning och kompetensförsörjning på bland annat Chalmers tekniska högskola, i rymd-, försvars- och flygindustrin.  

 

Cecilia har drygt 20 års erfarenhet av arbete med alla HR-processer och håller sig à jour med aktuell forskning kring personalekonomiska argument inom rekrytering, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, livslångt lärande och kommunikation. Hon arbetar idag med att utbilda i personalekonomi och HR analytics och hur man kan använda det på ett sätt som gynnar verksamheten. Cecilia är också rådgivare till företagsledare, chefer och specialister i kommunikation, EQ och ledarskap.