Ulrika Levin är chef på Westra Wermlands Sparbank med ansvar för kundtjänst, telefonbank och privatrådgivare. Det är en av många sparbanker där Företagsuniversitetet har genomfört utbildningen ”Kundkommunikation och affärsmannaskap” eller som Ulrika och hennes kollegor valt att kalla den ”Kundmöten i världsklass”.
- Vi har varit nöjda redan från dag 1, från de förberedande samtalen till genomförande både vad gäller innehåll och upplägg. Det var varit så enkelt och smidigt att samarbeta med både kursledaren Tiina Piippo Hagman och vår kontaktperson Camilla Godén. De har lyckats anpassa utbildningen så att den verkligen har blivit ”vår” och vi har fått möjlighet att väva in vårt eget arbetssätt och synsätt. Den har varit verklighetsnära och vi har fått träna på situationer som vi upplever dagligen i jobbet.
- Vi ser att affärerna har ökat, ett exempel är när våra kunder kommer in spontant och vi ställer rätt frågor för att sedan boka in möte med privatrådgivare. Ett annat exempel är att vi nu inför kundmöten ringer och förbereder kunden så att både kund och rådgivare är mer förberedda. Det har har skapat fler avslut och affärer. Och för att inte tappa det nya framgångsrika arbetssättet har vi nu bestämt att ha uppföljning 4 gånger om året för erfarenhetsutbyte och för att fortsätta utvecklas tillsammans.
- Jag kan varmt rekommendera Företagsuniversitetet. Samarbetet har varit så enkelt och smidigt och utbildningen har varit i toppklass!